sobota 20. února 2010

Důležitost technik

Techniky jsou podle mě pro hru velmi důležité, protože stanovují, jakým způsobem se bude hra hrát a jak vůbec manipulovat s mechanismy. Zde je pár příkladů potvrzující, proč jsou techniky pro hru podstatné:

  • Kdyby se o hodně změnil poměr akce, konverzace, logických hádanek… než s kterým se předpokládá v Horách, změnila by se síla všech povolání. Např. kdyby hra byla více akčnější, tak by třeba Bijec silnější a třeba Zloděj slabší.
  • Kdyby hráči znali statistiky protivníků a zbraní, které najdou, tak by vyšla nazmar Šermířova schopnost odhadu.
  • Kdyby hráči byli zvyknutí na klasický koncept – zemře postava, končí hra – tak by to znamenalo, že by se postavy dostávaly do mnohem méně smrtelně-nebezpečným situacím a tím pádem by se plně nevyužil třeba vysoký počet životů Bojovníka.

Na druhou stranu si myslím, že většina z technik je velmi individuální a záleží pouze na preferencích hráčů. Toto jsou techniky jako:

  • Jestli postava má nějakého mistra nebo ne.
  • Odměna hráče – že hráč dostane Zkušenosti třeba za to, že přinese občerstvení na sezení.

Na tomto blogu budu publikovat oba dva typy technik. Ty z druhé kategorii tedy můžete brát s rezervou; budu spíš popisovat můj očekávaný styl hraní než to, jak by měl každý Hory hrát. Systém není vázaný na jeden styl, proto můžete Hory klidně hrát jiným způsobem.

Žádné komentáře:

Okomentovat