sobota 6. února 2010

Proč jsem se rozhodl designovat Hory

  1. Game design mě to opravdu baví; každý mechanismus beru jako hádanku, kterou vyřeším, až najdu nejefektivnější pravidlo. Na každý části vždy pracuju tak dlouho, dokud s tím nejsem naprosto spokojený (čemuž vždycky předchází mnoho mnoho nepoužitých nápadů). Jakmile toho ale dosáhnu, tak mám výborný pocit. Navíc u game designu stolního RPG se mi líbí to, že nejsem omezen technickou stránkou hry; prostě co vymyslím, to můžu uplatnit.
  2. V té době jsem věděl jenom o opravdu pár RPG hrách a v každé se mi něco nelíbilo. Je to téma na celý článek, ale obecně mi Dračák i Plusko přišly v některých částech zbytečně složitý, v jiných málo propracovaný a že obecně obsahují neefektivní mechanismy. Samozřejmě jsem zkoušel tyto systémy upravovat (houserulovat), ale jak už to bývá, domeček z karet se mi sesypal. Doteď jsem nenašel český RPG systém, který by mi vyhovoval, proto byla tvorba vlastního RPG systému podle mě správný krok. Český (RPG systém) proto, že jsme nechtěli hrát anglické RPG, např. DnD, přestože anglicky mluvíme všichni (já jsem navíc chodil 7 let na mezinárodní školu), protože to věci zbytečně komplikuje. Navíc já jsem DnD četl a není to napsané zrovna nejjednodušší angličtinou, což by některým hráčům mohlo způsobit potíže a nedostatky v porozumění.
  3. Myslel jsem si, že to bude rychlý a jednoduchý. Heh. Můj první odhad doby vývoje byl tuším jeden měsíc. :) To jsem ale chtěl vytvořit opravdu naprosto primitivní systém, a této myšlence také odpovídaly první verze Hor.
  4. Já i celá družina jsme na tom byli podobně – dlouho jsme žádnou RPG hru pravidelně nehráli, a proto už jsme si vůbec nepamatovali pravidla. Já jsem si matně pomatoval DrD+, někdo jiný zas klasické DrD, ale nikomu se nechtělo číst dvě stě stránek a učit se nový velký RPG systémt typu DnD.

Žádné komentáře:

Okomentovat