sobota 6. února 2010

Základní informace o blogu, o Horách a o mně

 

Blog

Na tomto blogu najdete:

  • Úvahy o RPG hrách obecně a jak se to vztahuje k Horám
  • Moje zážitky s RPG hrami a různými souvisejícími cony
  • Když na Skilltime napíšu článek, který se vztahuje i k stolním RPG, publikuju ho i sem
  • Techniky Hor, způsob, jak je hrát
  • Jakým vývojem prošly jednotlivé mechanismy
  • Proč jsem se rozhodl pro nějaké mechanismy tak, jak jsem se rozhodl a jak jsem uvažoval
  • Aktuální stav vývoje
  • Až budou dokončené, tak aktuální verzi pravidel Hor
  • Kromě toho sem můžete vkládat jakékoliv vlastní otázky nebo nápady a já vám je rád zodpovím

 

Za sedmero horami

Prostředí:

Fantasy svět Asterion od Altaru, ale s mírnými úpravami, např. u ras, se dá hrát i v jiném fantasy světě.

Pro koho je určený:

Především pro naší družinu, ale pravidla jsou psány pro všechny. Budu moc rád, pokud někdo cizí se na to koukne, zamyslí se nad tím a dá mi konstruktivní kritiku. Mějte však na paměti, že Hory jsou určený na napůl gamistický a napůl simulacionistický styl hraní. Je to také spíše pro hráče, kteří již mají zkušenost minimálně s jedním RPG, třeba klasickým Dračím doupětem. To také znamená, že to nebudou popsané věci jako jak vytvářet vlastní dobrodružství atp., ale obecné techniky hry tu samozřejmě budou popsány.

Distribuce:

Hory jsou amatérský indie RPG systém, který je distribuován zdarma na tomto blogu, kde si můžete v pdf stáhnout kompletní znění pravidel, pár stránkový výtah i osobní deník.

Počet hráčů:

Libovolný. Jeden hráč je Pán jeskyně (PJ) a ostatní jsou hráči, kteří hrají postavy ve hře. Já osobně upřednostňuju jednoho PJ a 3-4 hráčů.

 

Moje zkušenost s RPG

… není nikterak velká. Začínal jsem přibližně v 8 letech na Dračím doupěti, později jsem přešel na Plusko a párkrát jsem hrál i v Díendíčku, nikdy jsem však nehrál s nějakou družinou pravidelně, vždycky to bylo pár sezení, např. na táboře, na horách, na lyžáku, na rodinným výletě (s bratrem) či prostě jednorázové sezení s partou kamarádů.

Někdo by řekl, že moje omezená znalost RPG her může být v neprospěch pro systém, který vytvářím. V průběhu vývoje jsem si však přečetl shrnutí mechanismů na Wikipedii mnohých mnohých systémů a analyzoval jsem, jak tyto systémy vyřešily to a to pravidla. Někdy jsem zjistil, proč se mi to do Hor nehodí a někdy mi to přišlo opravdu výborné, a tak jsem se tím inspiroval. Kromě toho jsem přečetl mnoho úvah, diskuzí, článků o teorii RPG, o pravidlech, o všem možném. Díky tomuhle mám mnohem větší obzor, mnohem více možností, jak vyřešit nějaký problém. Snad mi tedy malá praktická zkušenost s RPG nebude na obtíž.

Žádné komentáře:

Okomentovat