Blog
Na tomto blogu najdete:
- Úvahy o RPG hrách obecně a jak se to vztahuje k Horám
- Moje zážitky s RPG hrami a různými souvisejícími cony
- Když na Skilltime napíšu článek, který se vztahuje i k stolním RPG, publikuju ho i sem
- Techniky Hor, způsob, jak je hrát
- Jakým vývojem prošly jednotlivé mechanismy
- Proč jsem se rozhodl pro nějaké mechanismy tak, jak jsem se rozhodl a jak jsem uvažoval
- Aktuální stav vývoje
- Až budou dokončené, tak aktuální verzi pravidel Hor
- Kromě toho sem můžete vkládat jakékoliv vlastní otázky nebo nápady a já vám je rád zodpovím
Za sedmero horami
Prostředí:
Fantasy svět Asterion od Altaru, ale s mírnými úpravami, např. u ras, se dá hrát i v jiném fantasy světě.
Pro koho je určený:
Především pro naší družinu, ale pravidla jsou psány pro všechny. Budu moc rád, pokud někdo cizí se na to koukne, zamyslí se nad tím a dá mi konstruktivní kritiku. Mějte však na paměti, že Hory jsou určený na napůl gamistický a napůl simulacionistický styl hraní. Je to také spíše pro hráče, kteří již mají zkušenost minimálně s jedním RPG, třeba klasickým Dračím doupětem. To také znamená, že to nebudou popsané věci jako jak vytvářet vlastní dobrodružství atp., ale obecné techniky hry tu samozřejmě budou popsány.
Distribuce:
Hory jsou amatérský indie RPG systém, který je distribuován zdarma na tomto blogu, kde si můžete v pdf stáhnout kompletní znění pravidel, pár stránkový výtah i osobní deník.
Počet hráčů:
Libovolný. Jeden hráč je Pán jeskyně (PJ) a ostatní jsou hráči, kteří hrají postavy ve hře. Já osobně upřednostňuju jednoho PJ a 3-4 hráčů.
Moje zkušenost s RPG
… není nikterak velká. Začínal jsem přibližně v 8 letech na Dračím doupěti, později jsem přešel na Plusko a párkrát jsem hrál i v Díendíčku, nikdy jsem však nehrál s nějakou družinou pravidelně, vždycky to bylo pár sezení, např. na táboře, na horách, na lyžáku, na rodinným výletě (s bratrem) či prostě jednorázové sezení s partou kamarádů.
Někdo by řekl, že moje omezená znalost RPG her může být v neprospěch pro systém, který vytvářím. V průběhu vývoje jsem si však přečetl shrnutí mechanismů na Wikipedii mnohých mnohých systémů a analyzoval jsem, jak tyto systémy vyřešily to a to pravidla. Někdy jsem zjistil, proč se mi to do Hor nehodí a někdy mi to přišlo opravdu výborné, a tak jsem se tím inspiroval. Kromě toho jsem přečetl mnoho úvah, diskuzí, článků o teorii RPG, o pravidlech, o všem možném. Díky tomuhle mám mnohem větší obzor, mnohem více možností, jak vyřešit nějaký problém. Snad mi tedy malá praktická zkušenost s RPG nebude na obtíž.
Žádné komentáře:
Okomentovat