sobota 20. února 2010

Základy systému

Zde bych chtěl napsat základní mechaniky, abych dále mohl psát úvahy, techniky apod. a vy věděli, o co se jedná.

V Horách je postava v systému definovaná takto:

  • Rasa
  • Vlastnosti – obecné atributy a předpoklady postavy. Je jich sedm:  Síla, Odolnost (Odl), Obratnost (Obr), Vůle, Zručnost (Zrč), Inteligence (Int) a Charisma (Cha).
  • Povolání a dovednosti – povolání je přibližně 21 a každému náleží většinou 8-12 dovedností, přičemž každé má 7, 1, 2 nebo 3 možné stupně.

Hráč v průběhu hry získává zkušenosti (Zkš) překonáváním překážek a přispíváním ke hře. Tyto Zkš může investovat do vlastností a dovedností.

Hra nabízí hodně možností na MP (multi-povolání; multi-class): změna hlavního povolání, více hlavních povolání najednou či zakoupení pouze jedné cizí dovednosti.

Energie postavy udává, kolik síly ještě má na provedení činností jako jsou kouzlení, bojové finty, léčení atp. Také jde energie vložit do jednoho hodu; za každou investovanou energii dostane hráč bonus +1.

Žádné komentáře:

Okomentovat