sobota 6. února 2010

Cíle

Zde jsou moje cíle v pořadí podle důležitosti a způsoby, jak jich chci dosáhnout:

  1. Aby hra umožňovala hrát za téměř jakoukoliv postavu, kterou si hráč představí, s co nejmenšími postihy. Jak?
    • Mnoho možností – ras, povolání, MP (multi-povolání), žádné omezení…
    • Možnosti a kombinace při tvorbě postavy budou pokud možno všechny vyvážené.
    • Nebude takový důraz na sílu postav.
  2. Systém by měl vybízet k taktice. Z článku Elements of Tactics:
    • Resource management – energie, peníze, životy, lektvary.
    • Dissimilar assets – předměty, brnění, zbraně.
    • Maneuver – samotný boj: využívání akcí, pohyb, cíle útoků…
  3. Robustní systém. Jak?
    • Konzistentní mechaniky (které vychází z jádra systému), stejné, opakující se hody, opakující se konstanty.
    • Absence omezujících a zbytečných mechanism, nízká aritmetika, absense double-hose problému.
  4. Systém by měl být do určité míry realistický. Tento cíl nemá moc velkou váhu a je zde hlavně kvůli lepší uvěřitelnosti a snazšímu popisu. Např. hráč by měl dostat postih na činnosti, když utrpěl velké zranění.
  5. Celý systém bude napsán tak, aby kdokoliv na internetu si to mohl vyzkoušet.
    • Všechno bude vysvětlené tak, aby to mohl pochopit kdokoliv bez dalších otázek a dovysvětlení.
    • Nebudu oslovovat čtenáře, ale pokusím se psát ve formě, “hráč může/postava může”.

Chci dodat, že se nesnažím vytvořit originální systém, ale co nejlepší systém pro naše účely. Tím pádem pokud v nějakým systému uvidím mechaniku, která mi přijde velmi dobrá, tak ji do Hor zařadím.

Žádné komentáře:

Okomentovat