Zde jsou moje cíle v pořadí podle důležitosti a způsoby, jak jich chci dosáhnout:
- Aby hra umožňovala hrát za téměř jakoukoliv postavu, kterou si hráč představí, s co nejmenšími postihy. Jak?
- Mnoho možností – ras, povolání, MP (multi-povolání), žádné omezení…
- Možnosti a kombinace při tvorbě postavy budou pokud možno všechny vyvážené.
- Nebude takový důraz na sílu postav.
- Systém by měl vybízet k taktice. Z článku Elements of Tactics:
- Resource management – energie, peníze, životy, lektvary.
- Dissimilar assets – předměty, brnění, zbraně.
- Maneuver – samotný boj: využívání akcí, pohyb, cíle útoků…
- Robustní systém. Jak?
- Konzistentní mechaniky (které vychází z jádra systému), stejné, opakující se hody, opakující se konstanty.
- Absence omezujících a zbytečných mechanism, nízká aritmetika, absense double-hose problému.
- Systém by měl být do určité míry realistický. Tento cíl nemá moc velkou váhu a je zde hlavně kvůli lepší uvěřitelnosti a snazšímu popisu. Např. hráč by měl dostat postih na činnosti, když utrpěl velké zranění.
- Celý systém bude napsán tak, aby kdokoliv na internetu si to mohl vyzkoušet.
- Všechno bude vysvětlené tak, aby to mohl pochopit kdokoliv bez dalších otázek a dovysvětlení.
- Nebudu oslovovat čtenáře, ale pokusím se psát ve formě, “hráč může/postava může”.
Chci dodat, že se nesnažím vytvořit originální systém, ale co nejlepší systém pro naše účely. Tím pádem pokud v nějakým systému uvidím mechaniku, která mi přijde velmi dobrá, tak ji do Hor zařadím.
Žádné komentáře:
Okomentovat